VVD blij met meer zondagse winkelvrijheid

Tijdens de raadsvergadering van 25 juni 2014 heeft de gemeenteraad van De Friese Meren besloten om de mogelijkheden voor zondagsopening in de gehele gemeente te verruimen. Een punt waar de VVD De Friese Meren hard voor heeft gewerkt. In het voormalige Lemsterland had de VVD in de voorgaande periode reeds een verruiming bewerkstelligd. Met steun van andere partijen is die verruiming nu doorgezet in de gehele nieuwe gemeente De Friese Meren.

Dat de behoefte aan meer vrijheid groot was bleek wel uit de tijdens de beslissende raadsvergadering massaal toegestroomde ondernemers. Zij gaven aan dat de zondagsopenstelling als vorm van gastvrijheid zeer belangrijk is voor een toeristische gemeente als De Friese Meren. Het levert een hoop extra geld en werkgelegenheid op.

De nieuwe mogelijkheden zijn de eerstvolgende zondag ook direct benut. In aanwezigheid van VVD raadslid Jos Boerland opende de Jouster ondernemer Jacob Hoogeveen op zondag 29 juni 2014 zijn deuren. ‘Een ondernemer weet zelf wel wat goed is voor zijn zaak en als dat betekent om op zondag open te zijn dan moet dat mogelijk zijn’; aldus Jos Boerland, die blij was met de nieuw gecreëerde mogelijkheden.